PRIJIMACKY-TSP.CZ



Diskusní fórum o všem, co se týká přípravy na TSP MU a studia na Masarykově univerzitě v Brně

Akce:  Domů | Odpovědět | Statistika | Registrace | Hledat
 
 
Diskusní fórum: testy studijních předpokladů, Brno / Analytické myšlení / 2008/03/48
Autor Zpráva
Anonymní
# Zasláno: 5 Kvě 2009 17:03


Určete z níže uvedených možností tu větu, která z vět daných vyplývá (je korektní
ji odvodit):
Kdo hledá, najde.
Nˇekdo hledá a neví, co najde.
a) Kdo najde, ví, co najde.
b) Někdo ví, co najde, a najde.
c) Někdo neví, co najde, a najde.
d) Někdo neví, co najde, a nenajde.
e) Kdo najde, neví, co najde.

Nějak mě tohle hrozně mate, prosím jak na to?

Majketka
Člen
# Zasláno: 5 Kvě 2009 18:18


Kdo hledá, najde tu i řešení :-P

woland
Administrátor
# Zasláno: 5 Kvě 2009 18:38


Věta "Někdo hledá a neví, co najde." říká, že existuje kdosi, říkejme mu třeba Adam, kdo
1. hledá
a zároveň
2. neví, co najde.

První věta, "Kdo hledá, najde" znamená vlastně totéž, co věta "Každý, kdo hledá, najde".
Protože se týká každého, musí se týkat i Adama, takže Adam najde.

Adam tedy neví, co najde a najde. Tedy někdo neví, co najde a najde.

Správná odpověď je c).

Jinak se jedná o sylogismus, který by samozřejmě šlo řešit přes Vennovy diagramy. Vyhledejte v literatuře případně téma "sylogismy".

Anonymní
# Zasláno: 5 Kvě 2009 18:44


Tak ta pomoc s tím Adamem je úžasná, asi jsem to díky tomu poprvý pochopila :D

Anonymní
# Zasláno: 5 Kvě 2009 19:59


Bezva díky, ty sylogismy mě vůbec nenapadly, teď už je to všecko jasné.

woland
Administrátor
# Zasláno: 5 Kvě 2009 22:36


Anonymní
Tak ta pomoc s tím Adamem je úžasná
To mě těší. Adam se mi na kurzech velice osvědčil, všecko demonstruji na Adamovi. Naštěstí teď dlouho žádný Adam na kurzech ve Fidu nebyl, možná by se ho to mohlo dotknout...

woland
Administrátor
# Zasláno: 5 Kvě 2009 22:48


ty sylogismy mě vůbec nenapadly

Tohle je dost typické pro české školství, četl jsem o tom nedávno v jednom článku: že lidé jsou zkrátka zvyklí pracovat tak, že se jim třeba vyloží Pythagorova věta a poté následují úlohy. Na co? No samozřejmě na Pythagorovu větu. Takže člověk nemusí moc přemýšlet nad tím, co se má použít, jaké znalosti, jaké věty. A pak, když je najednou úloha, která nemá zařazení pod nějakou tématickou oblast, tak to lidi rozhodí. Krásně je to vidět třeba na kvantitativním oddílu OSP.

Anonymní
# Zasláno: 6 Kvě 2009 11:50


Tohle je dost typické pro české školství, četl jsem o tom nedávno v jednom článku: že lidé jsou zkrátka zvyklí pracovat tak, že se jim třeba vyloží Pythagorova věta a poté následují úlohy. Na co? No samozřejmě na Pythagorovu větu. Takže člověk nemusí moc přemýšlet nad tím, co se má použít, jaké znalosti, jaké věty. A pak, když je najednou úloha, která nemá zařazení pod nějakou tématickou oblast, tak to lidi rozhodí. Krásně je to vidět třeba na kvantitativním oddílu OSP.

jojo s tim se nedá nic než souhlasit

Anonymní
# Zasláno: 5 Dub 2015 23:25


Tak si říkám, proč to nemůže být i možnost e) ?
Díky

Vaše odpověď

          vypnout *Co to je?

 » Uživatelské jméno  » Heslo 
 
 

miniBB forum software © 2001-2013 | Využíváme služeb Monty Webhosting
© 2006-2013 Martin Víta, Kurzy-Fido.cz | Spolupracujeme s Aleph.cz | Navštivte partnerské diskusní fórum o testech Scio