PRIJIMACKY-TSP.CZ



Diskusní fórum o všem, co se týká přípravy na TSP MU a studia na Masarykově univerzitě v Brně

Akce:  Domů | Odpovědět | Statistika | Registrace | Hledat
 
 
Diskusní fórum: testy studijních předpokladů, Brno / Symbolické myšlení / var.02 priklad c. 28 --prosim potrebujem pomoc
Autor Zpráva
kaiser
Člen
# Zasláno: 19 Led 2009 21:34


Rešíte design psychologického výzkumu. Každý řádek tabulky zachycuje, které jevy (1–9 podle kroužku v urcitých sloupcích) budete zkoumat soucasně v jedné situaci. Úkolem je doplnit poslední řádek tabulky tak, aby každé dva jevy byly společně zkoumány v jedné situaci (tj. vyskytovaly se na jednom
řádku) alespoň jedenkrát. Do kterých sloupcu kroužky doplníte?

potreboval by som poradit ako mam riesit takyto typ uloh.....za pomoc vopred dakujem

Majketka
Člen
# Zasláno: 21 Led 2009 15:56


Mám na to svůj způsob, ale možná, že existuje i rychlejší.

Ze zadání vyplývá, že je třeba, aby byly vyzkoušeny na alespoň jednom případu všechny kombinace, tzn. 1 + 2, 1 + 3, 1+ 4 .... 2+ 1 (už tam však máme jako 1+2), 2+3, 2+ 4..... 3 + 1 (už tam též je jako 1+ 3) apod.

Já si procházím jednotlivé sloupečky - a dvojce, které se nevyskytují si zapíšu. Mám-li tedy zapsány po zkontrolování všech sloupců např. dvojce: 1 + 3, 2 + 4, 7 + 9,
pak vím, že musím v prázdném řádku doplnit puntíky do sloupečků 1,2,3,4,,7 a 9.

Možná existuje i rychlejší způsob ale po pár příkladech obdobného typu mi to už jde poměrně svižně : )

Anonymní
# Zasláno: 21 Led 2009 20:01


ahoj, potřeboval bych taky poradit s tímto typem příkladu, i když je to tady vysvětleno, tak tomu moc nerozumím, např.: 2008,var. 1 - př. 28. děkuji za vysvětelní

3065186
# Zasláno: 10 Úno 2009 13:07


Majketka
nemohla by jsi mi to tady nějak názorně nakreslit, já to stále nechápu co s čím a jak mám spojovat,obrázek by mi pomohl díky moc

woland
Administrátor
# Zasláno: 10 Úno 2009 15:41


Neda mi to, abych do toho nevstoupil... To vite, lektorske sklony se ve me nezaprou... :-)

Nejdulezitejsi je opravdu porozumet zadani. Zkuste nejprve odpovedet na otazky:
1) Jake jevy se zkoumaji soucasne v prvni situaci?
2) Zkouma se v prvni situaci soucasne napr. dvojice jevu 1 a 3?

Zkuste totez zodpovedet v pripade ctvrte situace.

Uvidite, ze s timto rozmyslenim to pujde snaz :-)

Anonymní
# Zasláno: 10 Úno 2009 16:34


asi jsem mimo..ale pořád nechápu:(

woland
Administrátor
# Zasláno: 10 Úno 2009 17:46


Nic se neděje. Tak to vezmeme pěkně od začátku:

Každý řádek tabulky odpovídá jedné situaci. Takže v prvním řádku máme před sebou první situaci. Pokud se v konkrétní situaci sledoval určitý jev (tj. jev s nějakým číslem), je v daném sloupci (s týmž číslem) kolečko.

Takže třeba v té první situaci se sledovaly jevy 3, 5, 6, 8. Z toho vychází, že byly studovány tyto dvojice současne:
3+5, 3+6, 3+8, 5+6, 5+8, 6+8.

Už je jasné, jak to funguje? Zkusíte to udělat pro tu čtvrtou situaci?

Tuhletu úlohu budeme na kurzech (Fido) pěkně propírat :)

Poznámka pro znalce: tyhle záležitosti vycházejí z teorie blokových designů, což je partie kombinatoriky. Hrzké věci to jsou... :)

Majketka
Člen
# Zasláno: 10 Úno 2009 18:16 | Změnil/a: Majketka


woland
To nezapřou, díky za ně!! Právě se probírám Vaším seminářem a už jsem díky Vám objevila spoustu fíglíků :o)

Anonymní

2008,var. 1 - př. 28
přidávám se k wolandovi:
jde-li o tuto úlohu, pak se v první situaci /prvním řádku/ sledovaly jevy: 1, 3, 4, 5

Představme si to třeba ve skutečnosti - sledujeme opičky a jejich chování:
- v prvním případě sledujeme toto :
jev 1 = gestikulace
jev 3 = hlasité projevy
jev 4 = přístup k samicím
jev 5 = přístup k samcům

- v druhém případě sledujeme toto (2,5,7,9):
jev 2 = způsob krmení se
jev 5 = páření
jev 7 = přístup k mláďatům
jev 9 = přístup k chovatelům
.... atd.

V každé situaci zkoumáme určitou skupinu jevů. Musíme však během celého výzkumu porovnat alespoň jednou 1 s každým jiným číslem, 2 s každým jiným číslem, 3 s každým jiným číslem....

Musíme prozkoumat zároveň 1 + 2; 1 + 3; 1+ 4; 1 + 5.....
2 + 3; 2 + 4; 2 + 5.....
3 + 4; 3 + 5; 3 + 6.....
atd atd...

Já jsem svůj postup, jak zjistím, které dvojce jevů nebyly skoumány zároveň, popsala výše.
Schválně mi řekněte -v příkladu 2008,var. 1 - př. 28 - Zkoumal jste zároveň 1 s 8? ( = je v nějakém řádku puntík v sloupci jedna a zároveň puntík v sloupci 8)???

3065186
# Zasláno: 11 Úno 2009 00:27


díky moc konečnš to někdo vysvětlil,že se to dá pochopit,je to jednoduché,když se ví jak na to

Anonymní
# Zasláno: 11 Úno 2009 13:16


Majketka

seminář? že bych se taky přiučil?

Majketka
Člen
# Zasláno: 11 Úno 2009 17:23


Anonymní

Odkaz jsem našla kdesi tu na diskusi. Jsou tam vysvětlené základy výrokové logiky, predikátové logiky apod.
Taky určité principy, jak na numerické myšlení.

Odkaz tu někde je,ale bohužel nevím, kde přesně jsem na něj přišla :-/ Možná zkusit wolanda - nevím, jak dalece se tu může bezplatně šířit, protože je to milionová pomoc:O)

woland
Administrátor
# Zasláno: 11 Úno 2009 18:19


Klidně to můžete šířit... ;-)

Anonymní
# Zasláno: 12 Kvě 2011 13:35


Jak se počítají v části Numerického myšlení příklady s puntíky?Např. z roku 2010 ve všech variantách příklad číslo 23.

Vaše odpověď

          vypnout *Co to je?

 » Uživatelské jméno  » Heslo 
 
 

miniBB forum software © 2001-2013 | Využíváme služeb Monty Webhosting
© 2006-2013 Martin Víta, Kurzy-Fido.cz | Spolupracujeme s Aleph.cz | Navštivte partnerské diskusní fórum o testech Scio